Samorząd województwa mazowieckiego zapowiedział rozwój oferty połączeń kolejowych na kilku trasach regionu. Więcej pociągów pojedzie bezpośrednio z Warszawy do Płocka i Ostrołęki. Dodatkowe kursy pojawią się też na odcinkach Warszawa – Żyrardów i Radom – Pionki.
Województwo mazowieckie informowało już o planie rozbudowy oferty połączeń kolejowych na trasie do Płocka. Do tego miasta mają dotrzeć
dwa kolejne pociągi przyspieszone z Warszawy, które zostaną uruchomione w grudniu tego roku. W czerwcu 2026 r. na linii 33 pojawią się zaś także
pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, które pojadą przez Kutno do Łodzi.
Takt i bezpośrednie kursy do stolicy
Teraz poznaliśmy kolejne nowości, jakie pojawią się w rocznym rozkładzie jazdy pociągów Kolei Mazowieckich edycji 2025/2026. – Planowane jest zwiększenie oferty przewozowej o blisko 700 tys. Pociągokilometrów w stosunku do obecnie realizowanej oferty przewozowej – mówi Marta Milewska, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. I tak w dni robocze jedna para pociągów relacji Tłuszcz – Ostrołęka – Tłuszcz zostanie wydłużona do i z Warszawy, dzięki czemu możliwy ma stać się bezpośredni dojazd rano do Ostrołęki i po południu do stolicy.
Na odcinku Radom – Pionki w dni robocze pojawi się zaś jedna dodatkowa para pociągów. W dni wolne będą zaś dwie nowe pary kursów. – W godzinach porannych i popołudniowych w weekendy zostanie tam zapewniony ruch co 60 minut – informuje nasza rozmówczyni.
Z Żyrardowa do Warszawy pojedzie nowy pociąg przyspieszony. – Umożliwi on dojazd na godz. 9:00 do pracy i szkół – wskazuje przedstawicielka organizatora przewozów. Nowy rozkład jazdy nie będzie natomiast obejmował przewozów na liniach, na których dziś pociągi KM nie kursują. Nie będzie też ograniczania oferty na istniejących trasach.
Co z połączeniami na styku z Podlasiem?
Wciąż nie jest natomiast jasne, czy cięcia nie zostaną wprowadzone na międzywojewódzkim odcinku Siedlce – Czeremcha. Urząd marszałkowski z Białegostoku poinformował bowiem o planie zmiany terminu kursowania dwóch pociągów Polregio
z codziennego na wyłącznie weekendowy. Spotkało się to ze sprzeciwem Mazowsza, które wskazywało na istotną rolę tych kursów w przewozie uczniów do szkół. Rozmowy wciąż trwają. Kolejne spotkanie samorządów ma odbyć się pod koniec października.